måndag 6 augusti 2012

Veckans nya vana Vecka 3

Att bara sitta eller ligga och stirra ut i luften, att meditera och att verkligen koppla av är något som inte har fungerat för mig alls det senaste året. Hjärnan har inte på långa vägar klarat av att sluta snurra och då har det tillslut varit så ledsamt att jag slutat försöka. Jag VET att en förutsättning för att jag skall må bra är att jag kan koppla av mitt snurrande huvud åtminstone korta stunder.


Så nu är min nya vana att jag iallafall skall försöka meditera, koppla av eller vad man nu vill kalla det minst 10 minuter varje dag. Om jag är tillräckligt enveten och inte ger upp så skall det väl fungera till slut tänker jag. Man säger ju att övning ger färdighet så det är väl det jag kan hoppas på.  För jag tror att meditation och avslappning är en viktig pusselbit om man som jag har hälsan som mål.


3 kommentarer:

  1. Ja, koppla av är viktigt men i perioder ack, så svårt. Konstigt egentligen. Jag har blivit bättre på det men ibland snurrar hjärnan på alltför fort.
    Förra veckan hakade jag på mindre-godis-vanan. Det är väl min svaga punkt. Men det gick i alla fall jättebra när jag väl bestämt mig. Vi har dock bestämt oss för godis fredagkväll och lördag.

    SvaraRadera
  2. Nej inte är det lätt att få stopp i det där snurrande huvudet. Så bra gjort av digatt ha bestämt dig för att försöka få en stunds ro, för det behövs verkligen, jag borde försöka jag med så tack för påminnelsen. Kram Jennifer

    SvaraRadera
  3. Tack för påminnelsen om vikten av att "unna" sig en riktigt lugn stund varje dag. Den snurrande hjärnan känner jag allt för väl igen...Man kan inte bli nog påmind av hur nödvändigt det är för att behålla hälsan. Det borde vara lika självklart som bra kost och motion. Kram till er!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...