måndag 27 augusti 2012

Veckans nya vana Vecka 6

 
Veckans nya goda vana kan tyckas enkel, men för mig kommer detta att bli en riktig utmaning. Att gå och lägga sig i ordentlig tid, för att hinna sova maximalt många timmar är verkligen något av det tråkigaste jag vet. Jag avskyr helt enkelt att gå och lägga mig. Det är SÅÅÅÅÅ trist, för konsekvensen av att gå och lägga sig är att väckarklockan ringer fortare och väckarklockan är inte min favoritpryl direkt.
 
Jag älskar att vara uppe sent, jag är som mest kreativ på kvällen, menmenmen, jag mår ju inte bra om jag inte får sova så mycket som jag behöver. Nu när jag dessutom skall pendla och behöver gå upp i ottan är sömnen viktigare än någonsin. Målet är att jag skall gå och lägga mig senast kl 22.00 på vardagar (ni hör ju hur tråkigt det låter)! Sömnen är en så viktig pusselbit så nu är det sannerligen hög tid att prioritera den :)
 
 


4 kommentarer:

  1. Jag vet vad du menar.. Jag är också en riktig kvällsmänniska som mår bäst och är kreativast på kvällen/natten. Men. Med små ungar som vill upp tidigt så går det inte så bra ihop med mina kvällsvanor. Ha en fin dag i skolan!

    SvaraRadera
  2. Du är alltså igång med ditt nya nu?! Spännande...
    Ja, för tidigt vill man ju inte hoppa i koj, det blir för tråkigt!

    kram

    SvaraRadera
  3. Det gör du rätt i vännen! Tyvärr så lyssnade jag inte på min kropp och prioriterade sömnen för några år sedan. Det fick jag betala riktigt dyrt senare. För det är ju så att våra kroppar behöver sömnen. Utan den återhämtningen bryts våra kroppar ner. Och det är ett mycket värre pris att betala än känslan av att känna sig tråkig. Jag lovar. Så heja dig som lyssnar på din kropp och prioriterar sömnen

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Nej inte är det lätt det där med att se till att man får tillräckligt med sömn. Det är så bra gjort att av dig att försöka få till mer sömn och jag önskar dig lycka till med det! Kram Jennifer

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...