måndag 17 september 2012

Veckans nya vana Vecka 9

 
Nu har jag hållt på med mina dagliga avslappningsövningar/meditaion i sex veckor och det går fortfarande sådär. Har oerhört svårt att hålla fokus, men det är ändå oftast oerhört skönt. Jag har ju hittills begränsat tiden till tio minuter per dag. Dels för att jag inte skall känna mig stressad över att det tar för lång tid och dels för att jag helt enkelt inte har klarat av en längre stund än så utan att bli rastlös. Men nu är det hör tid att utöka tiden tycker jag. Jag fortsätter med mina små myrsteg framåt och tänker i fortsättningen lägga tjugo minuter varje dag på att göra ingenting, öva på min andning och försöka låta min hjärna koppla ner ordentligt.
 
Känns som en viktig vana att få ordning på för att jag skall kunna uppnå den hälsan jag strävar efter!
 
 




3 kommentarer:

  1. Vill bara låta dig veta att just nu LUSLÄSER din blogg. Jag känner igen mig så väl i där du befinner dig just nu och där du HAR befunnit dig.
    Koncentrationslösheten och svårigheten att slappna av.

    Det finns INGET som stressar mig så som avslappningsövningar. Nu ska jag fortsätta läsa din blogg så att jag kanske kan lära mig något om mig själv.

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är! Jag har laddat hem en mindfulnessapp men inte börjat använda den än...

    SvaraRadera
  3. Snubblade in på din blogg, fin sida - Vad duktig du är, som fortsätter och tar tag i dig själv, visst är det svårt att slappna av ibland även om det ibland för stunden, är mycket lätt. Det gäller väl att få en kontinuitet i det och göra det till en vana. Jag tränar mycket men saknar att ta hand om den själsliga biten också, har försökt fortsätta när jag liks har börjat men det blir liksom inget av det. Har du något råd? ;) Trevlig vecka. Lyckoönskningar på dig och tack för trevlig läsning! /Sofia

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...